Коснультації для батьків (керівник музичний Непорожня)

Консультація для батьків 

СПІВАЙТЕ ДІТЯМ ПЕРЕД СНОМ

Скількитеплих і ласкавихслівзнаходитьматуся, заспокоюючисвоюдитинку. Скількилюбові і ніжності у колисковихпіснях!! Малюк, ще не вміючирозмовляти, не розуміючижодного слова, почувшиколисковуодразузаспокоюється, затихає,засипає! Самеколисковіпіснівважаються першими в життівашогомалюка, вони сприймаються з магічною силою, тому щоспіваєїхнайрідніша в світілюдина – матуся!

Ритм колисковихзазвичайвідповідаєсерцебиттю, ритму диханняматері і малюка, відіграєважливу роль у духовному розвиткудитини. Самезавдякиколисковим, дитинаотримуєпершіуявлення про навколишнійсвіт: тварин, пташок, оточуючіпредмети.

Коли дитинапідростає, їйспіваютьколисковіказковогозмісту, в текстах якихвирішуютьсяпсихологічніпитання. В багатьохколисковихпіснях перед дитиноюрозвертається перспектива про йогомайбутнюсамостійність. Таким чином, колисковідаютьдитиніуявлення про навколишнійсвіт, знайомить з головними принципами побудовисвіту.

Але найголовніше в колискових – цематеринськаніжність, любов, щонадаєвпевненостікожнійдитині. Пісніпоказують, щожиттяпрекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуттязахищеності для дитинидужеважливе, адже наш світскладний і непередбачуваний!

Дужеважливе і самеспілкуванняматері і дитини! Чудово, якщоувашійсім’їзберігаютьсятрадиції, як співколискових, читанняказок перед сном, задушевнірозмови про головне! А сон, як відомо, даєтьсялюдині не тільки для відпочинку, а й для глибинноїобробкитоїінформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливівідносини, яківиникають в моменти такого спілкування, відіграютьважливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитинадорослішає! І навітьтоді, коли ваша дитинаподорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка йогозавждивислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємноспілкуватися простопокластиголівку на плече.Співайтедіткам! Не соромтесь! Аджесамеви – найкращийспівак і приклад для своєїдитини!

Консультація для батьків

«Організація дитячого сну

 з використанням музичного супроводу»

Неврівноваженість, метушливість, забудькуватість, плутанина в мові, некритичність своєї поведінки свідчать про те, що дитина недосипає. Про це ж говорить звичка терти очі, як ніби їх засипало пилом. У таких дітей, відзначають дослідники, знижена нормальна працездатність, порушено нормальний перебіг нервових процесів.

Дитина дошкільного віку має спати від 12 до 14 годин на добу. Існує думка, що нічого страшного немає в тому, що дитина засинає під звуки телевізора, розмови дорослих. Це серйозна омана.

Спеціальні дослідження показали, що в такій обстановці не може бути глибокого сну, а отже, нервова система дитини не отримує повноцінного відпочинку.При наявності шуму, сторонніх звуків мозок дитини «зчитує» інформацію і фази глибокого сну не настає. Дитина стає неспокійною, без приводу дратівливою, часто плаче, втрачає апетит.

Під час сну нормалізуються обмінні процеси в організмі дитини, а фахівці в області психології і психіатрії відзначають, що повноцінний сон є найкращими ліками від занепокоєння. Уві сні включаються всі резервні сили дитини, і організм самостійно шукає шляхи оздоровлення, відбувається так зване «очищення».Крім того, мозок дитини «відправляє» в пам'ять всю інформацію, отриману в першій половині дня. Звільняється місце для нової інформації, яку малюк засвоїть під час нічного сну. Ефективна організація швидкого засипання дітей здійснюється з використанням музичного супроводу.

Музика повинна звучати тихо. Використовується один і той же твір (виробляється рефлекс на засинання).

Розслаблюючий вплив надають класичні мелодії:

«Баркарола», П. І. Чайковський;

«Пастораль», Бізе;

Соната до мажор (частина 3) Леклен;

«Лебідь» Сен-Санс;

«Сентиментальний вальс», П. І. Чайковський.

 

Музика заспокійливого характеру:

«Солодка мрія», П. І. Чайковський;

Мелодія з опери «Орфей і Еврідіка», Х. Глюк;

«Сумний вальс», Я. Сібеліус;

«Фантазія експромт», Ф. Шопен;

Вальс №3, Вальс №7, Вальс №9, Вальс №10, Вальс №12, Ф.Шопен;

Прелюдія №7, Ф. Шопен;

«Адажіо з 12-ї фортепіанної сонати», А Моцарт;

«Прелюдія», Ш. Гуно;

Слов'янський танець №2, А.Дворжак;

«Місячне сяйво», К. Дебюссі;

«Поема», Е. Фібіх;

«Аве Марія», Ф. Шуберт;

«Мрії», Р. Шуман;

«Арія», Г. Гендель.