Педагог соціальний
Булатицька Тетяна Сергіївна
пропонує консультацію для батьків
«Соціальна готовність дитини до школи»
Соціалізація – процес перетворення людської істоти на суспільний
індивід, утвердження її як особистості, включення в суспільне життя як
активноїі дійової сили ( за словами професора В.І.Войтка)
Першим природним
чинником соціалізації для дитини виступає сім’я, яка протягом усього життя є
тим мікросередовищем, на тлі якого відбувається особистісне зростання людини.
Батьки найближчі та найрідніші для неї
люди. За допомогою батьків маленька дитина задовольняє потреби в психологічній
захищеності, емоційному спілкуванні. З перших днів існування дитину оточують
рідні люди, які залучають її до різних видів соціальної взаємодії. Перший
досвід соціального спілкування набувається малюком ще до того, як він починає
розмовляти. Опановуючи певні знання, навчаючись розуміти свої спонуки, дитина
поступово переходить на вищий рівень розвитку формулювання бажань і прагнень задовольнити ці
потреби в діяльності.
Соціалізація дошкільника включає
в себе:
-
комунікативні
здібності, вміння спілкуватися з дорослим, з однолітками;
-
етичні
засади спілкування, мовленнєвий етикет;
-
емоції;
-
самопізнання
Буде добре, якщо дитина
перед вступом до школи знатиме:
своє прізвище, повне
ім’я та по батькові;
свою дату народження;
свою домашню адресу;
своє місто та його головні визначні пам’ятки;
назву країни, в якій дитина живе;
пори року (їхню послідовність, місяці, основні прикмети кожної пори року, загадки й вірші про пори року);
назви свійських та диких тварин, їхніх дитинчат;
назви видів транспорту (наземний, повітряний, водний);
назви одягу, взуття і головних уборів;
назви овочів, фруктів і ягід;
назви зимуючих і перелітних птахів;
назви геометричних фігур;
назви домашніх меблів;
назви кухонного посуду та столових приборів;
назви найбільш простих харчових страв;
назви предметів особистої гігієни.
свою дату народження;
свою домашню адресу;
своє місто та його головні визначні пам’ятки;
назву країни, в якій дитина живе;
пори року (їхню послідовність, місяці, основні прикмети кожної пори року, загадки й вірші про пори року);
назви свійських та диких тварин, їхніх дитинчат;
назви видів транспорту (наземний, повітряний, водний);
назви одягу, взуття і головних уборів;
назви овочів, фруктів і ягід;
назви зимуючих і перелітних птахів;
назви геометричних фігур;
назви домашніх меблів;
назви кухонного посуду та столових приборів;
назви найбільш простих харчових страв;
назви предметів особистої гігієни.
Буде добре, якщо дитина перед вступом до школи вмітиме:
- вільно орієнтуватися в просторі та на аркуші
паперу;
- послідовно переказувати прослухану розповідь, складати її за картинкою, запам’ятовувати та називати;
- розрізняти голосні й приголосні;
- ділити слова на склади (за допомогою ударів, за кількістю голосних звуків);
- визначати кількість і послідовність звуків у словах, наприклад: будинок, рука, суп;
- вільно рахувати від 1 до 10 і навпаки, виконувати арифметичні дії в межах 10;
- добре володіти ножицями (різати, вирізати по контуру);
- володіти олівцем (без лінійки проводити вертикальні і горизонтальні лінії, малювати геометричні фігури, акуратно зафарбовувати, штрихувати, не виходячи за контури предметів); - відтворювати зразок;
- працювати за правилом.
- послідовно переказувати прослухану розповідь, складати її за картинкою, запам’ятовувати та називати;
- розрізняти голосні й приголосні;
- ділити слова на склади (за допомогою ударів, за кількістю голосних звуків);
- визначати кількість і послідовність звуків у словах, наприклад: будинок, рука, суп;
- вільно рахувати від 1 до 10 і навпаки, виконувати арифметичні дії в межах 10;
- добре володіти ножицями (різати, вирізати по контуру);
- володіти олівцем (без лінійки проводити вертикальні і горизонтальні лінії, малювати геометричні фігури, акуратно зафарбовувати, штрихувати, не виходячи за контури предметів); - відтворювати зразок;
- працювати за правилом.